Referat Budownictwa, Infrastruktury i Ochrony Środowiska
Referat Budownictwa, Infrastruktury i Ochrony Środowiska – zadania : 1. W zakresie budownictwa i inwestycji : 1) planowanie, koordynowanie i wspieranie przedsięwzięć inwestycyjnych i remontowych; 2) realizowanie inwestycji i remontów inwestycyjnych zawartych w planie inwestycyjnym gminy; 3) prowadzenie ewidencji inwestycji komunalnych; 4) obsługa gminy w zakresie pozyskiwania funduszy zewnętrznych; 5) nadzór nad realizacją zadań i usług komunalnych powierzonych dla jednostek organizacyjnych gminy; 8) sprawy dotyczące realizacji Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych.
2. W zakresie zagospodarowania przestrzennego : 1) przygotowywanie projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy bądź jego zmiany; 2) przygotowywanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, określanie granic obszaru objętego planem, przedmiotu i zasięgu jego ustaleń; 3) wnioskowanie o zapewnienie niezbędnych środków finansowych do sporządzenia bądź zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego; 4) dokonywanie oceny zmian w zagospodarowywaniu przestrzennym; 5) przygotowanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego panu zagospodarowania przestrzennego; 6) wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu nieruchomości zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego bądź studium; 7) wydawanie wypisu i wyrysu z planu zagospodarowania przestrzennego; 8) opiniowanie projektów podziału nieruchomości; 9) współdziałanie z administracją samorządową i rządową w sprawach nadzoru urbanistyczno-architektonicznego i budowlanego. 3. W zakresie ochrony zabytków należy: 1) prowadzenie gminnej ewidencji zabytków; 2) tworzenie gminnego programu opieki nad zabytkami.
4. W zakresie ochrony środowiska : 1) wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach; 3) współdziałanie z innymi instytucjami i organizacjami mającymi na celu ochronę środowiska; 4) sprawy dot. ochrony przyrody:
5) usuwanie drzew i krzewów, w tym: a) wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów, ustalanie opłat z tego tytułu; b) wymierzenia kar pieniężnych za samowolne usuwanie drzew lub krzewów; 6) udzielanie informacji o środowisku i jego ochronie w zakresie prowadzonych spraw, prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o środowisku i jego ochronie; 7) prowadzenie rejestru informacji o rodzaju, ilości i miejscach występowania azbestu, PCB oraz innych substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska; 8) opracowanie gminnego programu ochrony środowiska oraz innych dokumentów programowych w zakresie ochrony środowiska; 9) monitorowanie realizacji gminnego programu ochrony środowiska i działań gminy wynikających z wojewódzkich i powiatowych programów dot. ochrony środowiska; 10) sprawozdawczość dotycząca korzystania ze środowiska i raportowanie z emisji gazów cieplarnianych i innych substancji do środowiska.
|
Agnieszka Struska
Kierownik
Pokój nr 105, piętro I
tel. 510 283 540
e-mail : struska@gminawolin.pl
- Realizacja inwestycji, nadzorowanie i kontrolowanie przebiegu wykonania zadań inwestycyjnych i remontowych,
- planowanie remontów, przebudowy, budowy budynków i obiektów budowlanych oraz budowli wchodzących w zasób gminy, w tym współdziałanie
z jednostkami organizacyjnymi gminy, - prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
- udostępnianie informacji o środowisku.
Bolesław Sobczak
Inspektor
Pokój nr 103, piętro I
tel. 500 024 750
e-mail : sobczak@gminawolin.pl
- Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji o warunkach zabudowy,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji lokalizacji celu publicznego,
- prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem projektów podziałów nieruchomości na terenach nieobjętych ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Katarzyna Wróblewska
Podinspektor
Pokój nr 103, piętro I
tel. 512 349 459
e-mail : kwroblewska@gminawolin.pl
- Prowadzenie spraw związanych ze sporządzaniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy bądź jego zmiany,
- prowadzenie spraw związanych ze sporządzaniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, określenie obszaru objętego planem, przedmiotu i zasięgu jego ustaleń,
- wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu nieruchomości zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego bądź studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
- wydawanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem projektów podziału nieruchomości na podstawie obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie Gminnej Ewidencji Zabytków.
Ilona Szkudlarek
Inspektor
Pokój nr 202, piętro II
tel. 512 186 941
e-mail : szkudlarek@gminawolin.pl
- Pozyskiwanie środków pozabudżetowych na realizacje zadań inwestycyjnych w gminie,
- planowanie, koordynowanie i realizowanie inwestycji i remontów zawartych w planie inwestycyjnym gminy.
Tomasz Iwaszczyszyn
Główny specjalista
Pokój nr 101, piętro I
e-mail : tiwaszczyszyn@gminawolin.pl
- Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i realizacją inwestycji,
- nadzorowanie robót budowlanych (inwestycji i remontów na obiektach należących do gminy),
- dokonywanie przeglądów gwarancyjnych obiektów wybudowanych, przebudowanych i remontowanych w ramach inwestycji realizowanych rzez gminę.
Patrycja Frankowska
Pokój Nr 115, piętro I
tel. 512 348 862
e-mail : bio@gminawolin.pl
- Zadania z zakresu ochrony powietrza,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na usunięcie drzew
i krzewów oraz przyjmowaniem zgłoszeń w tym zakresie, - prowadzenie spraw związanych z ustanawianiem form ochrony przyrody i nadzór nad formami ochrony przyrody (pomniki przyrody),
- zadania w zakresie Zachodniopomorskiego Programu Antysmogowego - obsługa programu, przyjmowanie wniosków o dofinansowanie i rozliczanie,
- zadania w zakresie Programu „ Czyste powietrze” – prowadzenie Gminnego Punktu Konsultacyjno-Informacyjnego,
- prowadzenie gminnej ewidencji wyrobów zawierających azbest oraz realizacja gminnego programu usuwania azbestu,
- Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Paweł Kostka | 25-04-2013 09:00 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 25-04-2013 | |
Ostatnia aktualizacja: | Daniel Nesteruk | 23-06-2021 12:14 |