Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Wolinie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Budowa odcinka kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami i odcinka sieci wodociągowej w kwartale ulic Słowiańska i Słowackiego w Wolinie wraz z włączeniem do magistrali w ulicy Słowiańskiej


Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:

www.bip.wolin.pl

 

Wolin: BUDOWA ODCINKA KANALIZACJI SANITARNEJ WRAZ Z PRZYŁĄCZAMI I ODCINKA SIECI WODOCIĄGOWEJ W KWARTALE ULIC SŁOWIAŃSKA I SŁOWACKIEGO W WOLINIE, WRAZ Z WŁĄCZENIEM DO MAGISTRALI W UL. SŁOWAIŃSKIEJ
Numer ogłoszenia: 274438 - 2013; data zamieszczenia: 12.07.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wolin reprezentowana przez Burmistrza Wolina , ul. Zamkowa 23, 72-510 Wolin, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 3261322, 3220809, faks 091 3261333.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wolin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: BUDOWA ODCINKA KANALIZACJI SANITARNEJ WRAZ Z PRZYŁĄCZAMI I ODCINKA SIECI WODOCIĄGOWEJ W KWARTALE ULIC SŁOWIAŃSKA I SŁOWACKIEGO W WOLINIE, WRAZ Z WŁĄCZENIEM DO MAGISTRALI W UL. SŁOWAIŃSKIEJ.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. W zakres prac objętych przedmiotem zamówienia wchodzi: 1) Budowa odcinka sieci kanalizacji sanitarnej, od studni S 14 do studni S9, wraz z przyłączami w kwartale ul. Słowackiego i Słowiańskiej i włączeniem do magistrali w ulicy Słowiańskiej 2) Budowa odcinka sieci wodociągowej w kwartale ul. Słowackiego - Słowiańska, od węzła W25 do węzła W17 wraz z włączeniem do magistrali w ulicy Słowiańskiej. 2. Szczegółowe zestawienie robót objętych przedmiotem zamówienia określają: 1) Projekt budowlany sieci kanalizacji sanitarnej (Załącznik nr 8 do SIWZ), 2) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót sieci kanalizacji sanitarnej ( Załącznik nr 9 do SIWZ), 3) Przedmiar robót sieci kanalizacji sanitarnej (Załącznik nr 10 do SIWZ). 4) Projekt budowlany sieci wodociągowej (Załącznik nr 11 do SIWZ), 5) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót sieci wodociągowej ( Załącznik nr 12 do SIWZ), 6) Przedmiar robót sieci wodociągowej (Załącznik nr 13 do SIWZ). 3. Ponadto w zakres prac objętych przedmiotem zamówienia, których koszty ponosi Wykonawca wchodzi: 1) Obsługa geodezyjna zadania, 2) Oznakowanie i zabezpieczenie terenu bezpośrednio graniczącego z prowadzonymi robotami drogowymi , 3) Zmiana organizacji ruchu w czasie realizacji przedmiotu zamówienia pomiędzy ulicami Słowiańską, Słowackiego i Jaracza w Wolinie. 4) Wykonanie dokumentacji geodezyjnej powykonawczej wraz z wykazem długości wykonanych odcinków poszczególnych rodzajów sieci, 5) Zgłoszenie na 7 dni prze przystąpieniem do prac ziemnych i uzyskanie zgody na ich rozpoczęcie w: a) Energetyce Szczecińskiej S.A. Rejon Energetyczny Międzyzdroje, b) Zakładzie Gazowniczym w Szczecinie - Rejon Świnoujście, c) Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wolinie, d) Zakładzie Telekomunikacji Polskiej S.A. w Świnoujściu, 6) Uzgodnienie z Zakładem Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wolinie terminu przyłączenia nowo wybudowanych odcinków sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8, 45.23.32.20-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 60.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia przez Wykonawcę wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty minimum 2 roboty podobne. Za roboty podobne zamawiający uzna: roboty polegające na budowie lub przebudowie kanalizacji sanitarnej lub sieci wodociągowej o wartości nie mniejszej niż 150.000, 00 zł brutto każda. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany ze spełniony, jeżeli wykonawca, wykaże, że dysponuje minimum jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 500.000,00 zł Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;

  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) wypełniony formularz ofertowy (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ), 2) kosztorys ofertowy, 3) pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w przypadku składania oferty wspólnej, 4) pełnomocnictwo do złożenia oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem określonych przez zamawiającego warunków dokonywania zmian. 1.1. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy: 1) Zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególności: a) klęski żywiołowe, b) warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób, sprawdzeń, dokonywanie odbiorów. 2) Zmiany spowodowane warunkami archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: a) niewypały i niewybuchy, b) wykopaliska archeologiczne nie przewidywane w SIWZ, 3) Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności wstrzymanie robót przez Zamawiającego, 4) Zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: a) przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, itp., b) odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień. 5) Inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac, w tym m.in. konieczność wykonania robót dodatkowych. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych wyżej termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. 1.2. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia: 1) Zmiany technologiczne, w szczególności: a) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, b) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, itp.) skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych c) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, d) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, 2) Zmiany osobowe: - zmiana osób, przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, a także SIWZ, będzie wymagała również zaakceptowania przez Zamawiającego. 1.3. Pozostałe zmiany: 1) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy - w takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie odpowiednio pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami, 2. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią one jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 3. Zmiana postanowień zawartej umowy nastąpi poprzez zawarcie odpowiedniego aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.wolin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Wolinie , ul. Zamkowa 23, 72-510 Wolin, I p.,pokój 105.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.07.2013 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Wolinie, ul. Zamkowa 23, 72-510 Wolin, parter, pokój 12.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

Burmistrz Wolina

mgr inż. Eugeniusz Jasiewicz

Załączniki do pobrania

Ogłoszenie do pobrania
1 12.07.2013.15.07.03_Ogloszenie_o_zamowieniu.doc 2013-07-12 15:07:03 63KB
2 15.07.2013.11.38.01_Ogloszenie_powiazane-zmiana_ogloszenia_o_zamowieniu.doc 2013-07-15 11:38:01 33,5KB
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia
1 12.07.2013.15.07.03_SIWZ.doc Po terminie otwarcia ofert 2013-07-12 15:07:03 17KB 196 razy
2 opis_techniczny_pb-w_siec_kanalizacji_sanitarnej.pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-07-12 15:07:03 103,5KB 265 razy
3 przmiar_robot_-_siec_kanalizacji_sanitarnej.pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-07-12 15:07:03 916,5KB 211 razy
4 przmiar_robot_-_siec_wodociagowa.pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-07-12 15:07:03 1,1MB 222 razy
5 rysunek_nr_1_pb-w_siec_kanalizacji_sanitarnej.pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-07-12 15:07:03 375,3KB 212 razy
6 rysunek_nr_1_sytuacjapbw_wolin_kpgr.pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-07-12 15:07:03 337,0KB 198 razy
7 rysunek_nr_2_pb-w_siec_kanalizacji_sanitarnej.pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-07-12 15:07:03 416,3KB 378 razy
8 rysunek_nr_2_przekroj_pbw_wolin_kpgr.pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-07-12 15:07:03 230,6KB 195 razy
9 rysunek_nr_3_pb-w_siec_kanalizacji_sanitarnej.pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-07-12 15:07:03 264,4KB 196 razy
10 rysunek_nr_3_przekroj_pbw_wolin_kpgr.pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-07-12 15:07:03 203,8KB 328 razy
11 rysunek_nr_4_pb-w_siec_kanalizacji_sanitarnej.pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-07-12 15:07:03 277,3KB 217 razy
12 rysunek_nr_4_przekroj_pbw_wolin_kpgr.pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-07-12 15:07:03 241,5KB 128 razy
13 rysunek_nr_5_pb-w_siec_kanalizacji_sanitarnej.pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-07-12 15:07:03 198,8KB 427 razy
14 siec_wody_kpgr_wolin_opis_techniczny.pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-07-12 15:07:03 80,0KB 548 razy
15 specyfikacja_-_siec_wodociagowa_rozdzielcza_z_rur_pe.pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-07-12 15:07:03 131,7KB 495 razy
16 specyfikacja_techniczna_pb-w_siec_kanalizacji_sanitarnej.pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-07-12 15:07:03 164,9KB 193 razy
17 zalaczniki_nr_1-5_ab___pb-w_siec_kanalizacji_sanitarnej_w_wolinie.pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-07-12 15:07:03 3,9MB 309 razy
18 zalacznik_1_do_siwz.doc Po terminie otwarcia ofert 2013-07-12 15:15:34 37,5KB 188 razy
19 zalacznik_2_do_siwz_-_oswiadczenie_art._24.doc Po terminie otwarcia ofert 2013-07-12 15:15:34 27KB 192 razy
20 zalacznik_3_do_siwz_-_dot._grupy_kapitalowej.doc Po terminie otwarcia ofert 2013-07-12 15:15:34 37KB 186 razy
21 zalacznik_4_do_siwz_-_oswiadczenie_art._22_ustawy.doc Po terminie otwarcia ofert 2013-07-12 15:15:34 27,5KB 187 razy
22 zalacznik_5_do_siwz_-_wykaz_robot.doc Po terminie otwarcia ofert 2013-07-12 15:15:34 36KB 189 razy
23 zalacznik_6a_do_siwz_--_oswiadczenie_o_uprawnieniach.doc Po terminie otwarcia ofert 2013-07-12 15:15:34 27,5KB 188 razy
24 zalacznik_6_do_siwz_-_wykaz_osob.doc Po terminie otwarcia ofert 2013-07-12 15:15:34 40,5KB 186 razy
25 zalacznik_7_do_siwz_-_projekt_umowy.doc Po terminie otwarcia ofert 2013-07-12 15:15:34 113,5KB 188 razy
Wyjaśnienia i zmiany SIWZ
1 23.07.2013.15.52.12_pytania_i_odpowiedzi_-_23.07.13.doc Po terminie otwarcia ofert 2013-07-23 15:52:12 29,5KB
Wynik postępowania
1 02.08.2013.15.37.02_INFORMACJA_O_WYBORZE_NAJKORZYSTNIEJSZEJ_OFERTY.doc 2013-08-02 15:37:02 26KB
Udzielenie zamówienia
1 13.08.2013.15.30.10_Ogloszenie_powiazane.doc 2013-08-13 15:30:10 37KB

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Paweł Kostka 12-07-2013 15:07
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Halina Prachnio 12-07-2013
Ostatnia aktualizacja: Paweł Kostka 13-08-2013 15:30