Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Wolinie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Budowa systemu kolektorów kanalizacji sanitarnej w mieście Wolin


Nasz znak: BIO.271.19.2013.ISz Wolin, dn. 24.04.2013r.

Wolin: BUDOWA SYSTEMU KOLEKTORÓW KANALIZACJI SANITARNEJ W MIEŚCIE WOLIN
Numer ogłoszenia: 162214 - 2013; data zamieszczenia: 24.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wolin reprezentowana przez Burmistrza Wolina , ul. Zamkowa 23, 72-510 Wolin, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 3261322, 3220809, faks 091 3261333.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wolin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: BUDOWA SYSTEMU KOLEKTORÓW KANALIZACJI SANITARNEJ W MIEŚCIE WOLIN.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zadanie inwestycyjne pn.: BUDOWA SYSTEMU KOLEKTORÓW KANALIZACJI SANITARNEJ W MIEŚCIE WOLIN. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: 1) Budowę kanalizacji sanitarnej w ulicy Polnej, Krzywej, Ogrodowej, Prostej i Zamkowej wraz z przyłączami, 2) Budowę kanalizacji sanitarnej w ulicy Mickiewicza, Kolejowej, Świerczewskiego i Zamkowej wraz z przyłączami, 3)Budowę kanalizacji sanitarnej w ul. Prostej, ul. Osiedle Robotnicze i ul. Mickiewicza wraz z przyłączami. Szczegółowe zestawienie robót objętych przedmiotem zamówienia określa Projekt budowlany (Załącznik Nr 9 do SIWZ), Przedmiar robót (Załącznik Nr 10 do SIWZ). UWAGA! Zadanie nie jest realizowane w pełnym zakresie określonym Projektem budowlanym. Trasy projektowanych sieci kanalizacji sanitarnej do realizacji w ramach niniejszego zamówienia zostały określone w Załączniku Nr 11 do SIWZ (Przebieg projektowanej kanalizacji sanitarnej objętej zamówieniem). Ponadto w zakres prac objętych przedmiotem zamówienia, których koszty ponosi Wykonawca wchodzi: 1) Obsługa geodezyjna zadania, 2) Oznakowanie i zabezpieczenie terenu bezpośrednio graniczącego z prowadzonymi robotami budowlanymi, 3) Opracowanie projektu organizacji ruchu na czas budowy oraz wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu zgodnej z zatwierdzonym przez zarządcę drogi projektem organizacji ruchu na czas budowy. 4) Budowa zaplecza technicznego na terenie placu budowy, 5) Odzysk lub unieszkodliwienie materiałów pochodzących z rozbiórki. 6) Odtworzenie istniejących nawierzchni drogowych ciągów pieszych i terenów zielonych po zakończeniu prac budowlanych. 7) Dokumentacja budowlana geodezyjna powykonawcza. Roboty objęte przedmiotem zamówienia będą wykonywane pod nadzorem archeologicznym. Koszty nadzoru archeologicznego poniesie Zamawiający..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 PZP do wartości 50% udzielonego zamówienia, i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia przewidzianego w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i zgodnego z przedmiotem zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8, 45.23.32.20-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 8.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia przez Wykonawcę wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty minimum 2 roboty podobne. Za roboty podobne zamawiający uzna: roboty polegające na budowie lub przebudowie kanalizacji sanitarnej lub sieci wodociągowej o wartości nie mniejszej niż 1.800.000,00 zł brutto każda. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany ze spełniony, jeżeli wykonawca, wykaże, że dysponuje minimum jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 1.000.000,00 zł. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;

  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) wypełniony formularz ofertowy (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ), 2) kosztorys ofertowy opracowany w oparciu o przykładowy przedmiar robót, 3) pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w przypadku składania oferty wspólnej, 4) pełnomocnictwo do złożenia oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem określonych przez zamawiającego warunków dokonywania zmian. 1 Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy: 1) Zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególności: a) klęski żywiołowe, b) warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób, sprawdzeń, dokonywanie odbiorów. 2) Zmiany spowodowane warunkami archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: a) niewypały i niewybuchy, b) wykopaliska archeologiczne nie przewidywane w SIWZ, 3) Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności wstrzymanie robót przez Zamawiającego, 4) Zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: a) przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, itp., b) odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień. 5) Inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac, w tym m.in. konieczność wykonania robót dodatkowych. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych wyżej termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. 2. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia: 1) Zmiany technologiczne, w szczególności: a) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, b) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, itp.) skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych c) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, d) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, 2) Zmiany osobowe: - zmiana osób, przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, a także SIWZ, będzie wymagała również zaakceptowania przez Zamawiającego. 3. Pozostałe zmiany: 1) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy - w takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie odpowiednio pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami, 4. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią one jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.wolin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Wolinie, ul. Zamkowa 23, 72-510 Wolin, I p., pok. 103.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.05.2013 godzina 11:10, miejsce: Urząd Miejski w Wolinie, ul. Zamkowa 23, 72-510 Wolin, parter, pok. 12.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Gmina Wolin złożyła wniosek o przyznanie pomocy na realizację przedmiotowego zadania w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

Burmistrz

mgr inż. Eugeniusz Jasiewicz

Załączniki do pobrania

Ogłoszenie do pobrania
1 24.04.2013.13.40.25_Ogloszenie_o_zamowieniu.doc 2013-04-24 13:40:25 63KB
2 10.05.2013.10.06.44_ogA_oszenie_o_zmianie_ogA_oszenia.doc 2013-05-10 10:06:44 27,5KB
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia
1 24.04.2013.13.40.25_SIWZ.doc Po terminie otwarcia ofert 2013-04-24 13:40:25 280,5KB 302 razy
2 projekt_budowalny_kanalziacja_sanitarna_-_ul._polna,_krzywa_....pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-04-24 13:48:56 1,1MB 642 razy
3 projekt_kanalizacji_tom_2.zip Po terminie otwarcia ofert 2013-04-24 13:48:56 4,1MB 293 razy
4 projekt_kanalizacji_tom_4.zip Po terminie otwarcia ofert 2013-04-24 13:48:56 2,6MB 312 razy
5 zalacznik_nr_10_do_siwz.pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-04-24 13:48:56 1,9MB 310 razy
6 zalacznik_nr_11_do_siwz.pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-04-24 13:48:56 1,5MB 326 razy
7 zalacznik_nr_1_do_siwz.doc Po terminie otwarcia ofert 2013-04-24 13:48:56 44,5KB 297 razy
8 zalacznik_nr_2_do_siwz.doc Po terminie otwarcia ofert 2013-04-24 13:48:56 28KB 239 razy
9 zalacznik_nr_3_do_siwz.doc Po terminie otwarcia ofert 2013-04-24 13:48:56 45,5KB 234 razy
10 zalacznik_nr_4_do_siwz.doc Po terminie otwarcia ofert 2013-04-24 13:48:56 29KB 232 razy
11 zalacznik_nr_5_do_siwz.doc Po terminie otwarcia ofert 2013-04-24 13:48:56 35,5KB 240 razy
12 zalacznik_nr_6_do_siwz.doc Po terminie otwarcia ofert 2013-04-24 13:48:56 34,5KB 234 razy
13 zalacznik_nr_7_do_siwz.doc Po terminie otwarcia ofert 2013-04-24 13:48:56 27,5KB 227 razy
14 zalacznik_nr_8_do_siwz.doc Po terminie otwarcia ofert 2013-04-24 13:48:56 16KB 267 razy
15 zalacznik_nr_9_do_siwz_dokumentacja_techniczna_-_mickiewicza_i_osiedle_robotnicze.pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-04-24 13:48:56 934,4KB 354 razy
Wyjaśnienia i zmiany SIWZ
1 10.05.2013.10.06.44_OdpowiedAo_na_zapytanie,_modyfikacja_SIWZ,_przedA_uA_enie_terminA_w_skA_adania_ofert.doc Po terminie otwarcia ofert 2013-05-10 10:06:44 58KB
2 10.05.2013.10.08.23_Zestawienie_Studzienek_-_Mickiewicza,_Osiedle_Robotnicze.pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-05-10 10:08:23 698,3KB
3 10.05.2013.10.08.59_Zestawienie_studzienek_-_Polna,_Krzywa,_Ogrodowa_....pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-05-10 10:08:59 1,1MB
4 10.05.2013.10.10.39_Pozwolenie_na_budowA__1.pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-05-10 10:10:39 513,9KB
5 10.05.2013.10.11.14_Pozwolenie_na_budowA__2.pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-05-10 10:11:14 324,0KB
6 10.05.2013.10.12.57_SKMBT_C20313050720580.pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-05-10 10:12:57 1002,3KB
7 10.05.2013.10.13.45_SKMBT_C20313050820180.pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-05-10 10:13:45 768,3KB
8 10.05.2013.10.14.07_SKMBT_C20313050820190.pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-05-10 10:14:07 340,7KB
9 10.05.2013.10.14.31_SKMBT_C20313050820192.pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-05-10 10:14:31 345,9KB
10 10.05.2013.10.15.00_SKMBT_C20313050820200.pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-05-10 10:15:00 394,4KB
11 10.05.2013.10.15.32_SKMBT_C20313050820201.pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-05-10 10:15:32 454,9KB
Przedłużenie terminów składania i otwarcia ofert
1 10.05.2013.10.06.44_OdpowiedAo_na_zapytanie,_modyfikacja_SIWZ,_przedA_uA_enie_terminA_w_skA_adania_ofert.doc 2013-05-10 10:06:44 58KB
Wynik postępowania
1 12.06.2013.13.59.28_Informacja_o_wyborze_najkorzystniejszej_oferty.doc 2013-06-12 13:59:28 46KB
Udzielenie zamówienia
1 05.07.2013.13.21.37_OgA_oszenie_o_udzieleniu_zamA_wienia.doc 2013-07-05 13:21:37 42KB
2 16.10.2013.13.40.35_OgA_oszenie_o_zmianie_ogA_oszenia_o_udzieleniu_zamA_wienia.doc 2013-10-16 13:40:35 37KB

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Paweł Kostka 24-04-2013 13:40
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Ilona Szkudlarek 24-04-2013
Ostatnia aktualizacja: Ilona Szkudlarek 21-10-2013 14:53