Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Wolinie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Protokół nr XXIII/08 sesji Rady Miejskiej w Wolinie, która odbyła się w dniu 4 marca 2008 r.


Protokół nr XXIII/08

sesji Rady Miejskiej w Wolinie,

która odbyła się w dniu 4 marca 2008 r.

  1. OBECNOŚĆ:

W dwudziestej trzeciej sesji V kadencji Rady Miejskiej w Wolinie uczestniczyło 12 radnych. Listy obecności są załącznikiem nr 1 do protokołu.

  1. PORZĄDEK OBRAD:

  1. Otwarcie obrad i stwierdzenie quorum.

  2. Przyjęcie porządku obrad.

  3. Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji.

  4. Rozpatrzenie skargi pani Marii Pukowskiej i pana Zbigniewa Pukowskiego na działanie Burmistrza;

    1. opinia Komisji Rewizyjnej,

    2. dyskusja,

    3. podjęcie uchwały.

  5. Podjęcie uchwały w sprawie zasad funkcjonowania stołówek szkolnych i przedszkolnych oraz odpłatności za przygotowywane w nich posiłki;

    1. opinia Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Organizacyjnych,

    2. dyskusja,

    3. podjęcie uchwały.

  6. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie działki nr 467/14 o powierzchni 27m2, położonej w Kołczewie, przeznaczonej na poprawienie warunków zagospodarowania działki nr 438/7;

    1. opinia Komisji Budżetu, Gospodarki i Rolnictwa,

    2. dyskusja,

    3. podjęcie uchwały.

  7. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej położonej w działce Nr 120/2 w obrębie Domysłów;

    1. opinia Komisji Budżetu, Gospodarki i Rolnictwa,

    2. dyskusja,

    3. podjęcie uchwały.

  8. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości składającej się z działek Nr 164/15 i 164/18 położonych w obrębie 3 Wolin;

    1. opinia Komisji Budżetu, Gospodarki i Rolnictwa,

    2. dyskusja,

    3. podjęcie uchwały.

  9. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie w formie darowizny części działki nr 9/1 i działki nr 60, położonych w obrębie Wisełka na rzecz Skarbu Państwa w trwały zarząd Wolińskiego Parku Narodowego;

    1. opinia Komisji Budżetu, Gospodarki i Rolnictwa,

    2. dyskusja,

    3. podjęcie uchwały.

  10. Podjęcie uchwały w sprawie przekazania do nieodpłatnego korzystania z niezabudowanych działek: nr 104/2 i 104/3 o łącznej pow. 0,54 ha, położonych w Zastaniu na rzecz sołectwa Zastań;

    1. opinia Komisji Budżetu, Gospodarki i Rolnictwa,

    2. dyskusja,

    3. podjęcie uchwały.

  11. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na stosowanie bonifikaty od opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności w stosunku do nieruchomości zabudowanych na cele mieszka-niowe lub przeznaczonych pod tego rodzaju zabudowę;

    1. opinia Komisji Budżetu, Gospodarki i Rolnictwa,

    2. dyskusja,

    3. podjęcie uchwały.

  12. Podjęcie uchwały w sprawie przekazania do nieodpłatnego korzystania z niezabudowanych działek nr: 191, 192/1, 192/2, 192/3, 192/4, 192/5, 192/6 i 192/7 o łącznej pow. 0,8270 ha, położonych w Lasce na rzecz sołectwa Laska;

    1. opinia Komisji Budżetu, Gospodarki i Rolnictwa,

    2. dyskusja,

    3. podjęcie uchwały.

  13. Podjęcie uchwały w sprawie przekazania do nieodpłatnego korzystania z zabudowanej działki nr 20/75 o pow. 0,1527 ha, położonej w Ostromicach na rzecz sołectwa Ostromice;

    1. opinia Komisji Budżetu, Gospodarki i Rolnictwa,

    2. dyskusja,

    3. podjęcie uchwały.

  14. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie w formie darowizny działek: nr 25/4 i 26/4, położonych w obrębie 22 gminy Międzyzdroje;

    1. opinia Komisji Budżetu, Gospodarki i Rolnictwa,

    2. dyskusja,

    3. podjęcie uchwały.

  15. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie działki nr 286/18 o powierzchni 168m2, położonej w obrębie nr 3 Wolina, przeznaczonej na poprawienie warunków zagospodarowania działek nr 316 i 317;

    1. opinia Komisji Budżetu Gospodarki i Rolnictwa,

    2. dyskusja,

    3. podjęcie uchwały.

  16. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Wolin;

    1. opinia Komisji Budżetu, Gospodarki i Rolnictwa,

    2. dyskusja,

    3. podjęcie uchwały.

  17. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu położonego w obrębie geodezyjnym Wisełka, gm. Wolin;

    1. opinia Komisji Budżetu, Gospodarki i Rolnictwa,

    2. dyskusja,

    3. podjęcie uchwały.

  18. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu położonego w obrębie geodezyjnym Wisełka, gm. Wolin;

    1. opinia Komisji Budżetu, Gospodarki i Rolnictwa,

    2. dyskusja,

    3. podjęcie uchwały.

  19. Podjęcie uchwały w sprawie zwolnienia z opłaty stałej od wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej;

    1. opinia Komisji Budżetu, Gospodarki i Rolnictwa,

    2. dyskusja,

    3. podjęcie uchwały.

  20. Podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia wyborów Sołtysa w Sołectwie Kodrąb;

    1. opinia Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Organizacyjnych,

    2. dyskusja,

    3. podjęcie uchwały.

  21. Uchwalenie planu pracy Rady Miejskiej w Wolinie na 2008 rok.

  22. Informacje Przewodniczącej o sprawach wniesionych do Rady.

  23. Wolne wnioski, zapytania i interpelacje radnych.

  24. Zamknięcie obrad.

III. PRZEBIEG OBRAD

Ad. 1 i 2.

O godz. 1530 Przewodnicząca Rady Miejskiej w Wolinie - radna Ewa Halicka - otworzyła obrady XXIII sesji, przywitała radnych, zaproszonych gości i inne osoby obecne na sesji. Na podstawie listy obecności stwierdziła, że w sesji bierze udział ponad 50% radnych. Rada Miejska może obradować i podejmować uchwały.

Następnie przystąpiono do ustalenia porządku obrad.

Przewodnicząca poinformowała, że do Rady Miejskiej wpłynął wniosek Burmistrza z projektem uchwały, wnioskowała więc o wprowadzenie nowego punktu 20 o tre-ści:Podjęcie uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla miejscowości Rekowo, gmina Wolin. W związku ze złożona rezygnacją z funkcji Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Organizacyjnych radnego Roberta Lemzy istnieje konieczność podjęcia uchwał o odwołaniu z funkcji oraz powołaniu na to stanowisko. Wobec powyższego wnioskowała o wprowadzenie dwóch nowych punktów w tym zakresie jako punktu 22 i 23.

Za wprowadzeniem nowych punktów 20, 22 i 23 głosowało 12 radnych, 0 przeciw, 0 wstrzymało się od głosu. Porządek obrad wraz z poprawkami przyjęto jednogłośnie - 12 głosami za. Pozostałe punkty porządku przyjmują odpowiednio nową kolejność.

Ad. 3.

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że protokół z ostatniej sesji został sporządzony zgodnie z wymogami Statutu Gminy i był wyłożony w biurze Rady Miejskiej. Radni nie wnieśli uwag, Przewodnicząca wnioskowała więc o przyjęcie protokołu z XXII sesji bez odczytywania. W wyniku głosowania radni jednogłośnie - 12 głosami za - przyjęli protokół bez odczytywania.

Przed przystąpieniem do realizacji porządku obrad Przewodnicząca udzieliła głosu zaproszonym przedstawicielom Powiatowego Urzędu Pracy.

Głos zabrał Kierownik PUP pan Jacek Bońkowski, który powiedział, że pełni tę funkcję zaledwie od kilku dni, więc zagadnienie bezrobocia omówi pan Zbigniew Terentowicz.

Pan Terentowicz wyjaśnił, że bezrobocie na terenie powiatu kamieńskiego wynosi 24,8%. Jest 4133 osób bezrobotnych. Z prawem do zasiłku 708 osób. W Wolinie jest zarejestrowanych 1202 bezrobotnych, w tym 774 kobiety i z prawem do zasiłku 187 osób. Bezrobocie wynosi 27,25%. Powiatowy Urząd Pracy organizuje roboty publiczne, oraz staże dla absolwentów. Obecnie 20 osób rozpocznie pracę w Urzędzie Miasta. Zauważono, że w porównaniu do grudnia, bezrobocie spada. Poinformował, że bezrobotni mogą otrzymać 13 tys. dofinansowania na rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej. Przedsiębiorcy mogą starać się o doposażenie stanowisk pracy.

Radny Jan Frankowski zapytał czy ta dotacja jest bezzwrotna.

Pan Terentowicz odpowiedział, że wniosek bezrobotnego o dotację jest weryfikowany przez komisję. Dotacja jest bezzwrotna, ale bezrobotny musi prowadzić działalność przez minimum 12 miesięcy i mieć 2 poręczycieli na weksel in blanco, żeby nie przeznaczyć tych pieniędzy na inny cel niż była zawarta umowa.

Radny Czesław Zieliński zapytał czy z wnioskiem o przyznanie robót publicznych może wystąpić Stowarzyszenie Centrum Słowian i Wikingów.

Pan Terentowicz odpowiedział, że mogą starać się i taki wniosek złożyli. Zostaną zatrudnione osoby w Stowarzyszeniu w późniejszym czasie.

Radny Jan Klonowski zapytał jaki wpływ na bezrobocie ma migracja zarobkowa ludzi z naszego terenu.

Pan Zbigniew Terentowicz odpowiedział, że PUP nie prowadzi takich badań.

Radny Konrad Janson zadał pytanie na jaki okres organizowane są roboty publiczne.

Pan Kierownik odpowiedział, że do 6 lub 12 miesięcy. Do 6 miesięcy Urząd Pracy ponosi koszty pracy pracowników, natomiast jeśli praca przedłużona jest do 12 miesięcy, co drugi miesiąc zakład pracy musi płacę refundować. Na jaki okres zostają zatrudnieni pracownicy, decyduje zatrudniający.

Przewodnicząca Rady Miejskiej zgłosiła postulat mieszkańców dotyczący wizyt w Urzędzie Pracy, czy nie mogłyby odbywać się co 2 miesiące a nie co miesiąc jak jest teraz.

Pan Terentowicz odpowiedział, że osoby bezrobotne w Urzędzie pracy zgłaszają się raz na 3 miesiące, jedynie osoby z prawem do zasiłku muszą raz w miesiącu złożyć oświadczenie czy nie osiągają dochodów. Wyjaśnił jednocześnie jakie inne prawa mają bezrobotni.

Radna Ewa Halicka zapytała, czy oprócz szkoleń i aktywizacji bezrobotnych, Urząd Pracy współpracuje z organizacjami i czy można takie organizacje dotować lub dofinansowywać.

Pan Ternetowicz odpowiedział, że działają również agencje pośrednictwa pracy i środki na szkolenia pozyskiwane są z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Przewodnicząca Rady zapytała czy bezrobotny ma prawo odmówić przyjęcia proponowanej oferty pracy.

Pan kierownik odpowiedział, że zgodnie z ustawą nie można odmówić, gdyż wówczas traci status bezrobotnego. Jednak bezrobotnym proponuję się pracę zgodną z wy-kształceniem, predyspozycjami i stanem zdrowia. Jeśli tych ofert jest więcej, bezrobotny ma prawo wyboru. Ponadto poinformował o pracy zagranicznej, tj. EURES, gdzie dysponują ofertami takiej pracy. Kryteria i wynagrodzenia, jest to indywidualna sprawa pracodawcy, ale oferty takie są sprawdzane.

Przewodnicząca Rady podziękowała gościom za przybycie i ogłosiła krótką przerwę w obradach.

Po przerwie obrady wznowiono.

Ad. 4.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Mieczysław Rybakowski przedstawił radnym opinię Komisji do skargi pani Marii Pukowskiej i pana Zbigniewa Pukowskiego na działanie Burmistrza. Komisja po zapoznaniu się z dokumentacją stwierdziła, że nie występują nieprawidłowości w działaniach Burmistrza (opinia - załącznik nr 2).

Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie projekt uchwały w powyższej sprawie. Za jej podjęciem głosowało 12 radnych, 0 przeciw, 0 wstrzymało się od głosu. Uchwałę podjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr XXIII/193/08 stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

Ad. 5.

Opinię Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Organizacyjnych do projektu uchwały w sprawie zasad funkcjonowania stołówek szkolnych i przedszkolnych oraz odpłatności za przygotowywane w nich posiłki przedstawił radny Jan Frankowski (załącznik nr 4, pkt 1 opinii).

Za podjęciem powyższej uchwały głosowało 12 radnych, 0 przeciw, 0 wstrzymało się od głosu. Uchwałę podjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr XXIII/194/08 stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

Ad. 6.

Opinię Komisji Budżetu, Gospodarki i Rolnictwa do projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie działki nr 467/14 o powierzchni 27m2, położonej w Kołczewie, przeznaczonej na poprawienie warunków zagospodarowania działki nr 438/7przedstawił Przewodniczący Komisji - radny Konrad Janson (zał. nr 6, pkt 1 opinii).

Za podjęciem uchwały w powyższej sprawie 12 radnych, 0 przeciw, 0 wstrzymało się od głosu. Uchwałę podjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr XXIII/195/08 jest załącznikiem nr 7 do niniejszego protokołu.

Ad. 7.

Przewodniczący Komisji Budżetu przedstawił opinię do projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej położonej w działce Nr 120/2 w obrębie Domysłów - załącznik nr 6, pkt 2 opinii.

Za podjęciem powyższej uchwały głosowało 12 radnych, 0 przeciw, 0 wstrzymało się od głosu. Uchwałę podjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr XIII/196/08 stanowi załącznik nr 8 do protokołu.

Ad. 8.

Opinię do projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości składającej się z działek Nr 164/15 i 164/18 położonych w obrębie 3 Wolin (załącznik nr 6, pkt 3 opinii) przedstawił Przewodniczący Komisji Budżetu Konrad Janson.

Radny Marian Roszak zapytał, czy działka będzie sprzedana wraz z halami, czy też będą one rozebrane i np. wykorzystane w ZGKiM.

Burmistrz Eugeniusz Jasiewicz wyjaśnił, że rzeczoznawca wyceni działkę wraz z nieruchomościami trwałymi i poinformował, że w ZGKiM jest już przygotowana hala na sortownię śmieci.

Radny Jan Klonowski powiedział, że z rozbiórki wiaty niewiele zostaje, a wynajem sprzętu bardzo dużo kosztuje.

Uchwałę poddano pod głosowanie. Za jej podjęciem głosowało 12 radnych, 0 przeciw, 0 wstrzymało się od głosu. Uchwałę podjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr XXIII/197/08 stanowi załącznik nr 9 do protokołu.

Ad. 9.

Z opinią Komisji Budżetu Gospodarki i Rolnictwa do projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie w formie darowizny części działki nr 9/1 i działki nr 60, położonych w obrębie Wisełka na rzecz Skarbu Państwa w trały zarząd Wolińskiego Parku Narodowego, zapoznał radnych Przewodniczący Komisji (załącznik nr 6, pkt 4 opinii).

Radny Konrad Janson uważa, że Woliński Park Narodowy powinien oddać na własność Gminy drogę, skoro Gmina oddaje inny swój teren w zamian.

Burmistrz wyjaśnił, że jest to kontynuacja poprzednich 3-letnich uzgodnień między burmistrzem a dyrektorem Wolińskiego Parku Narodowego. Powstaje dylemat czy zaczynać porozumienie od nowa, czy kontynuować to co zostało wcześniej określone. Z uwagi na delikatność porozumienia uważa, że umowę należy sfinalizować. Drogi te znajdują się w obrębie WPN i nie mogą być przekazane dla Gminy. Będzie natomiast zapisana służebność drogi mieszkającym na terenie WPN.

Pani Hanna Klonowska, Kierownik referatu Geodezji wyjaśniła, że nie rozmawia się tu o drogach a o służebnościach drogowych do 3 posesji. Nie będą one miały charakteru dróg publicznych. Znajdują się wewnątrz nieruchomości Parku i na to Park się zgodził. Służebności będą ustalone w formie aktu notarialnego.

Projekt uchwały poddano pod głosowanie. Za podjęciem uchwały głosowało 12 radnych, 0 przeciw, 0 wstrzymało się od głosu. Uchwałę podjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr XXIII/198/08 jest załącznikiem nr 10 do niniejszego protokołu.

Ad. 10.

Opinię do projektu uchwały w sprawie przekazania do nieodpłatnego korzystania z niezabudowanych działek: nr 104/2 i 104/3 o łącznej pow. 0,54 ha, położonych w Zastaniu na rzecz sołectwa Zastań przedstawił Przewodniczący Komisji (załącznik nr 6, pkt 5 opinii).

Projekt poddano pod głosowanie. Za jej podjęciem głosowało 12 radnych, 0 przeciw, 0 wstrzymało się od głosu. Uchwałę podjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr XXIII/199/08 stanowi załącznik nr 11 do protokołu.

Ad. 11.

Z opinią Komisji Budżetu Gospodarki i Rolnictwa do projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na stosowanie bonifikaty od opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności w stosunku do nieruchomości zabudowanych na cele mieszkaniowe lub przeznaczonych pod tego rodzaju zabudowę, zapoznał radnych Przewodniczący Komisji (załącznik nr 6, pkt 6 opinii).

Uchwałę poddano pod głosowanie. Za jej podjęciem głosowało 12 radnych, 0 przeciw, 0 wstrzymało się od głosu. Uchwałę podjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr XXIII/200/08 jest załącznikiem nr 12 do niniejszego protokołu.

Ad. 12.

Przewodnicząca poinformowała, że w związku z faktem, iż wpłynął nowy projekt uchwały w sprawie przekazania do nieodpłatnego korzystania z niezabudowanych działek nr: 191, 192/1, 192/2, 192/3, 192/4 o łącznej pow. 0,5396 ha, położonych w Lasce na rzecz sołectwa, który ograniczył wielkość przekazywanej nieruchomości. Przewodnicząca otworzyła dyskusję w tej sprawie.

Burmistrz wyjaśnił, że na komisji budżetowej stwierdzono, iż proponowany teren jest zbyt duży. W porozumieniu z sołtysem przygotowano nowy projekt o powierzchni podobnej jak w innych sołectwach.

Radny Konrad Janson stwierdził, że są tam podzielone działki.

Burmistrz wyjaśnił, iż są określone tereny w planach zagospodarowania przestrzennego, przeznaczone na funkcję wypoczynkowo - rekreacyjną w sołectwach. W interesie wszystkich jest, aby mieszkańcy mieli atrakcyjne lokalizacje.

Sołtys Laski pan Franciszek Jamrożek dodał, że działki były podzielone i przeznaczone do sprzedaży, ale nie było chętnych do ich zakupu. Tereny w uchwale są dobrym miejscem dla ludności.

Radny Mieczysław Robakowski zapytał jakie jest przeznaczenie terenu w studium.

Pani Klonowska odpowiedziała, że jest to strefa mieszkalno usługowa.

Radny Leszek Kopański wnioskował o zamknięcie dyskusji i o danie szansy radzie sołeckiej.

Uchwałę poddano pod głosowanie. Za jej podjęciem głosowało 12 radnych, 0 przeciw, 0 wstrzymało się od głosu. Uchwałę podjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr XXIII/201/08 stanowi załącznik nr 13 do protokołu.

Od punktu 13 do 18 obrady prowadziła Wiceprzewodnicząca Rady Danuta Szubert.

Z Sali obrad wyszła radna Ewa Halicka. Stan radnych na sesji 11.

Ad. 13.

Przewodniczący Komisji Budżetu przedstawił opinię do projektu uchwały w sprawie przekazania do nieodpłatnego korzystania z zabudowanej działki nr 20/75 o pow. 0,1527 ha, położonej w Ostromicach na rzecz sołectwa Ostromice - załącznik nr 6, pkt 8 opinii.

Burmistrz wyjaśnił, że obecny podział jest konsekwencją wcześniejszych decyzji.

Uchwałę poddano pod głosowanie. Za jej podjęciem głosowało 11 radnych, 0 przeciw, 0 wstrzymało się od głosu. Uchwałę podjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr XIII/202/08 stanowi załącznik nr 14 do protokołu.

Radny Rybakowski stwierdził, że nie jest to w porządku, iż najpierw wykonuje się remont lokali, a potem sprzedaje za nieznaczną kwotę zainteresowanym.

Burmistrz odpowiedział, że wykonuje to co było wcześniej wprowadzone, ale zamierza robić inaczej.

Radny Jan Frankowski powiedział, żeby nie uogólniać, bo on za wiele lat pracy otrzymał przydział na mieszkanie, które później wykupił. Wcześniej mieszkał w trudnych warunkach.

Radny Jan Klonowski przypomniał, że jest obowiązująca uchwała, która daje bonifikatę, więc zgodnie z nią lokale są sprzedawane.

Na salę obrad wróciła radna Ewa Halicka. Stan radnych na sesji - 12.

Ad. 14.

Z opinią Komisji Budżetu Gospodarki i Rolnictwa do projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie w formie darowizny działek: nr 25/4 i 26/4, położonych w obrębie 22 gminy Międzyzdroje, zapoznał radnych Przewodniczący Komisji (załącznik nr 6, pkt 9 opinii).

Burmistrz wyjaśnił, że jest to droga dojazdowa do kościoła, która leży w granicach Gminy Międzyzdroje.

Uchwałę poddano pod głosowanie. Za jej podjęciem głosowało 12 radnych, 0 przeciw, 0 wstrzymało się od głosu. Uchwałę podjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr XXIII/203/08 jest załącznikiem nr 15 do niniejszego protokołu.

Ad. 15.

Opinię do projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie działki nr 286/18 o powierzchni 168m2, położonej w obrębie nr 3 Wolina, przeznaczonej na poprawienie warunków zagospodarowania działek nr 316 i 317 przedstawił Przewodniczący Komisji Budżetu, Gospodarki i Rolnictwa (załącznik nr 6, pkt 10 opinii).

Uchwałę poddano pod głosowanie. Za jej podjęciem głosowało 11 radnych, 0 przeciw, 1 wstrzymał się od głosu.

Uchwała Nr XXIII/204/08 stanowi załącznik nr 16 do protokołu.

Ad. 16.

Przewodniczący Komisji Budżetu przedstawił opinię do projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Wolin - załącznik nr 6, pkt 11 opinii.

Radny Rybakowski zapytał, kto pokrywa koszty związane z opracowaniem Studium.

Burmistrz odpowiedział, że koszty ponosi wnioskodawca i warunkiem rozpoczęcia prac, jest wykazanie się zapłatą.

Uchwałę poddano pod głosowanie. Za jej podjęciem głosowało 12 radnych, 0 przeciw, 0 wstrzymało się od głosu. Uchwałę podjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr XXIII/205/08 stanowi załącznik nr 17 do protokołu.

Ad. 17.

Z opinią Komisji Budżetu Gospodarki i Rolnictwa do projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu położonego w obrębie geodezyjnym Wisełka, gm. Wolin zapoznał radnych Przewodniczący Komisji (załącznik nr 6, pkt 12 opinii).

Radny Konrad Janson dodał, że plan sporządzany jest na wniosek prywatnych inwestorów na ich własny koszt.

Uchwałę poddano pod głosowanie. Za jej podjęciem głosowało 12 radnych, 0 przeciw, 0 wstrzymało się od głosu. Uchwałę podjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr XXIII/206/08 jest załącznikiem nr 18 do niniejszego protokołu.

Ad. 18.

Opinię do projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu położonego w obrębie geodezyjnym Wisełka, gm. Wolin przedstawił Przewodniczący Komisji (załącznik nr 6, pkt 13 opinii).

Uchwałę poddano pod głosowanie. Za jej podjęciem głosowało 12 radnych, 0 przeciw, 0 wstrzymało się od głosu. Uchwałę podjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr XXIII/207/08 stanowi załącznik nr 19 do protokołu.

Dalsze obrady prowadziła Przewodnicząca Rady Ewa Halicka.

Ad. 19.

Przewodniczący Komisji Budżetu przedstawił opinię do projektu uchwały w sprawie zwolnienia z opłaty stałej od wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej. Komisja wniosła o rozpatrzenie powyższego projektu na sesji przez wszystkich radnych - załącznik nr 6, pkt 14 opinii.

Radny Jan Frankowski wnioskował o zwolnienie z opłat za wpis do ewidencji absolwentów i niepełnosprawnych. Stwierdził, że wszystkim zależy na tym, żeby absolwenci mogli skorzystać z dofinansowania z PUP i prowadzić własną działalność. Jest za powyższym projektem i wnioskował o pozytywne rozpatrzenie.

Przewodnicząca Rady Miejskiej miała odmienne zdanie co do absolwentów. Popierała jednak zwolnienie niepełnosprawnych i osoby, które nie ze swojej winy muszą zmienić wpis - sprawy administracyjne.

Radny Jan Klonowski poparł wniosek radnego Frankowskiego i stwierdził, że są to niewielkie wpływy do budżetu Gminy. Uważa, że jeżeli chcemy żeby liczba bezrobotnych nie wzrastała, należy tę uchwałę podjąć.

Radny Marian Roszak również popiera ten wniosek i wnioskował o przegłosowanie uchwały zgodnie z przedstawionym projektem.

Przewodnicząca poddała pod głosowanie wniosek radnego M.Roszaka.

Za jego podjęciem głosowało 9 radnych, 0 przeciw, 2 wstrzymało się od głosu, 1 osoba nie brała udziału w głosowaniu.

Uchwała Nr XIII/208/08 stanowi załącznik nr 20 do protokołu.

Ad. 20.

Opinię do projektu uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla miejscowości Rekowo, gmina Wolin, przedstawił Przewodniczący Komisji Budżetu - załącznik nr 6, pkt 15 opinii.

Uchwałę poddano pod głosowanie. Za jej podjęciem głosowało 12 radnych, 0 przeciw, 0 wstrzymało się od głosu. Uchwałę podjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr XXIII/209/08 stanowi załącznik nr 21 do niniejszego protokołu.

Ad. 21.(20).

Opinię Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Organizacyjnych do projektu uchwały w sprawie zarządzenia wyborów Sołtysa w Sołectwie Kodrąb przedstawił Członek Komisji - radny Jan Frankowski (załącznik nr 4, pkt 2 opinii).

Za podjęciem powyższej uchwały głosowało 12 radnych, 0 przeciw, 0 wstrzymało się od głosu. Uchwałę podjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr XXIII/210/08 stanowi załącznik nr 22 do niniejszego protokołu.

Przewodnicząca ogłosiła przerwę w obradach.

Po przerwie obrady wznowiono.

Ad. 22.

Przewodnicząca Ewa Halicka poinformowała, że Przewodniczący Komisji Oświaty złożył rezygnację z pełnionej funkcji, w związku z czym istnieje konieczność odwołania radnego Roberta Lemzę z tej funkcji.

Za podjęciem uchwały w sprawie odwołania z funkcji Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Organizacyjnych głosowało 11 radnych, 0 przeciw, 1 wstrzymał się od głosu.

Uchwała Nr XXIII/211/08 stanowi załącznik nr 23 do niniejszego protokołu.

Ad. 23.

Przystąpiono do wyboru Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Organizacyjnych.

Radny Mieczysław Rybakowski zgłosił radnego Jana Frankowskiego, który wyraził zgodę na kandydowanie.

Za powołaniem radnego Frankowskiego na Przewodniczącego komisji głosowało 12 radnych, 0 przeciw, 0 wstrzymało się od głosu.

Za podjęciem uchwały w powyższej sprawie głosowało 12 radnych, 0 przeciw, 0 wstrzymało się od głosu. Uchwałę podjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr XXIII/212/08 stanowi załącznik nr 24 do niniejszego protokołu.

Ad. 24.(21).

Radni przyjęli jednogłośnie 12 głosami za plan pracy Rady Miejskiej w Wolinie na 2008 rok.

Uchwała Nr XXIII/213/08 stanowi załącznik nr 25 do niniejszego protokołu.

Ad. 25.(22).

Przewodnicząca poinformowała o wezwaniu do uchylenia Uchwały Nr XXI/186/07 Rady miejskiej w Wolinie z dnia 21 grudnia 2007r. z Sołectwa Unin i wnioskowała o uruchomienie Komisji Rewizyjnej do rozpatrzenia wezwania.

Za uruchomieniem Komisji Rewizyjnej głosowało 9 radnych, 0 przeciw, 2 wstrzymało się od głosu. 1 radny nie brał udziału w głosowaniu.

Radna E. Halicka poinformowała o piśmie z IPN dotyczącym nazwy ulicy Karola Świerczewskiego w Wolinie i konieczności jej zmiany.

Ad.26.(23).

W wolnych wnioskach radna Danuta Szubert zapytała jak postępują prace remontowe w Chynowie.

Burmistrz odpowiedział, że wykonano podłączenia do zewnętrznej sieci kanalizacyjnej. Wystąpiono do Starostwa o dokonanie zmiany przeznaczenia budynku z koszarów na mieszkania. Zaplanowano spotkanie z mieszkańcami, którzy chcieliby zaadoptować lokale na mieszkania. Szukają osób na adaptację strychu w zamian za naprawę dachu.

Radna Danuta Szubert zapytała, czy jest zmiana sposobu użytkowania Światowida i czy lokal jest ogrzewany.

Burmistrz odpowiedział, że nie ma ogrzewania. Część instalacji została zdemontowana w 2006 roku. Zmiany przeznaczenia lokalu dokonuje się jeżeli zmienia się zupełnie zakres działalności i występują warunki szczególnie uciążliwe.

Radna Szubert stwierdziła, że w pomieszczeniu tym przechowuje się żywność i odzież bez ogrzewania. Jakie są więc warunki przechowywania i czy jest pozwolenie sanitarne na prowadzenie takiej działalności.

Burmistrz odpowiedział, że pomieszczenie zostało użyczone i o przedstawienie warunków sanitarnych należy zwrócić się do pana Huszczy.

Radny Marian Roszak wnioskował o łatanie dziur w jezdni i zapytał o drogę w kierunku Unina, czy można podjąć decyzję o wycince drzew.

Burmistrz wyjaśnił, że większość dróg jest powiatowych. Powinny być naprawiane ze środków powiatu, a on nie ma prawa do dyspozycji tych środków. Jeśli chodzi o drogę do Unina jest złożony protest i skarga trafiła do Brukseli. Gmina przesłała dokumenty i najprawdopodobniej będzie konieczne przeprowadzenie konsultacji społecznej.

Radny Konrad Janson wnioskował o wycofanie zniżki 50% w płaceniu podatku dla SKR Kołczewo. Uważa, że powinni płacić jak wszyscy inni podatnicy 100% podatku. Zwrócił również uwagę, że do dnia dzisiejszego nie ma sprawozdania z rozliczenia OSP.

Burmistrz wyjaśnił, że SKR zwolniony jest z płacenia części podatku na podstawie wcześniej podjętej uchwały. Co do braku rozliczenia OSP nic mu w tej sprawie niewiadomo.

Radny Jan Klonowski zgłosił problem dotyczący wcześniej podjętej uchwały wsprawie zwolnień osób z podatku od nieruchomości. Dotyczyła ona głownie emerytów i rencistów samotnie utrzymujących nieruchomości. Apelował, żeby podjąć uchwałę podobną do obowiązującej wcześniej. Prosił o przedyskutowanie w jakiej formie powinna obowiązywać ta uchwała.

Radny Rybakowski powiedział, że dla tych ludzi, którzy mieszkają samotnie i nie użytkują nieruchomości, może być zwolnienie z podatku. Natomiast wiadomo, że w wielu budynkach, stodołach prowadzi się działalność gospodarczą, z której są zyski. Trzeba więc indywidualnie każdą sprawę rozpatrzyć.

Burmistrz potwierdził, że wniosek jest zasadny, ponieważ przychodzi do niego wiele osób, które podkreślają niedorzeczność podatku.

Radna Ewa Halicka stwierdziła, że to służby Burmistrza przygotowały taki projekt uchwały. Zgłosiła także wniosek do budżetu na 2008 rok dotyczący wykonania ciągów pieszych do nowo wybudowanych budynkach handlowo-usługowych przy ulicy Świerczewskiego, Mickiewicza i Prostej. Koszt 10 000 zł. Stwierdziła również, że w budżecie niezasadne jest wpisanie budowy sanitariatów i prysznicy, skoro takie istnieją na przystani i można je wykorzystać.

Sołtys Dobropola pani Anna Cytacja prosiła o wyjaśnienie dlaczego miejscowość ta jest wyłączona z Funduszu Spójności, dot. kanalizacji.

Przewodnicząca odpowiedziała, że być może nie jest to tylko zaznaczone w książce. Prosiła Burmistrza o sprawdzenie powyższej sprawy w ZGWW.

Pani Cytacja poruszyła problem niezabezpieczonego dworku w Dopropolu.

Burmistrz odpowiedział, że nie ma możliwości zobowiązania właściciela do jego zabezpieczenia.

Sołtys Domysłowa pan Jerzy Smoleń zapytał, co można zrobić z główną drogą dojazdową, która jest własnością Skarbu Państwa. Jest to droga asfaltowa z dziurami.

Sołtys Unina pan Wiesław Ciupka wnioskował o zabezpieczenie budynku nr 4 w Uninie, który jest w bardzo złym stanie.

Pani Klonowska wyjaśniła, że w tej sprawie jest wypowiedzenie najemcy lokalu i 30 marca wygasa umowa.

Na zapytania pana Maksymowicza w sprawie ECRB Burmistrz wyjaśnił jak przedstawia się sytuacja i dodał, że będzie korzystał z jego pomocy w ważnych kwestiach.

Ad.27.(24)

Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodnicząca Rady Miejskiej Ewa Halicka o godz. 1820 zamknęła posiedzenie XXIII sesji Rady Miejskiej w Wolinie.

PRZEWODNICZĄCA RADY

Ewa Halicka

Protokołowała

Bogusława Szmigiel

11

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Krzysztof Konieczny 25-04-2008 13:15
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Krzysztof Konieczny 25-04-2008
Ostatnia aktualizacja: - 25-04-2008 13:15