Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Wolinie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Protokół nr VII/07 z nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej w Wolinie, która odbyła się w dniu 3 marca 2007 r


Protokół nr VI/07

z sesji Rady Miejskiej w Wolinie,

która odbyła się w dniu 27 lutego 2007 r.

  1. OBECNOŚĆ:

W szóstej sesji V kadencji Rady Miejskiej w Wolinie uczestniczyło 13 radnych. Listy obecności są załącznikiem nr 1 do protokołu.

  1. PORZĄDEK OBRAD:

  1. Otwarcie obrad i stwierdzenie quorum.

  2. Przyjęcie porządku obrad.

  3. Przyjęcie protokółów z poprzednich sesji.

  4. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy i Miasta Wolin na 2007r.;

  1. opinie komisji Rady Miejskiej,

  2. zapoznanie z uchwałą Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obra-chunkowej w Szczecinie,

  3. dyskusja,

  4. podjęcie uchwały.

  1. Wolne wnioski i zapytania.

  2. Zamknięcie obrad.

III. PRZEBIEG OBRAD

Ad. 1 i 2.

O godz. 1100 Przewodnicząca Rady Miejskiej w Wolinie - radna Ewa Halicka - otworzyła obrady VI sesji, przywitała radnych, zaproszonych gości i inne osoby obecne na sesji. Na podstawie listy obecności stwierdziła, że w sesji bierze udział 13 radnych, co stanowi ponad 50% ustawowego składu Rady Miejskiej, przy którym Rada Miejska może obradować i podejmować uchwały.

Następnie przystąpiono do ustalenia porządku obrad.

Radny Mieczysław Rybakowski w imieniu Klubu Radnych na rzecz rozwoju Miasta i Gminy Wolin - wnioskował o wprowadzenie po punkcie 4, nowego punktu 5 o treści: „Podjęcie uchwały w sprawie wyboru Zastępcy Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Wolnie , punktu 6 o treści: „Podjęcie uchwały w sprawie wezwania do usunięcia naruszenia interesu prawnego wywołanego podjęciem uchwały Nr IV/18/07 Rady Miejskiej w Wolnie z dnia 12 lutego 2007r. w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu Burmistrza Wolina”, punktu 7 o treści: „Podjęcie uchwały w sprawie przystą-pienia do sporządzenia planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego terenu położonego w obrębie geodezyjnym Sułomino, Gm. Wolin”, punktu 8 o treści: „Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu miejscowego zagospo-darowania przestrzennego terenu położonego w obrębie geodezyjnym Kołczewo 1, Gm. Wolin”, punktu 9 o treści: „Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego terenu położonego w obrębie 2 miasta Wolina”, punktu 10 o treści: „Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr V/26/07 Rady Miejskiej w Wolinie z dnia 16 lutego 2007r. w sprawie wyboru i oddelegowania przedstawicieli Rady Miejskiej w Wolinie do składu Zgromadzenia Związku Gmin Wyspy Wolin”.

Za wprowadzeniem nowych uchwał do porządku sesji głosowało 13 radnych, 0 przeciw, 0 wstrzymało się od głosu.

Za przyjęciem porządku obrad wraz z poprawkami głosowało 13 radnych, 0 przeciw, 0 wstrzymało się od głosu. Pozostałe punkty porządku obrad przyjmują odpowiednio nową kolejność.

Ad. 3.

Przewodnicząca Rady Miejskiej stwierdziła, że protokoły z sesji odbytych w dniach: 12 i 16 lutego sporządzone zostały zgodnie z wymogami Statutu Gminy Wolin i były wyłożone w biurze Rady Miejskiej. Radni nie zgłosili uwag do protokołów, w zwią-zku z czym Przewodnicząca wnioskowała o przyjęcie protokołów bez odczytywania.

Radny Jan Frankowski powiedział, że chciał zapoznać się z protokołami, ale nie były jeszcze sporządzone.

Przewodnicząca poinformowała, że zgodnie ze Statutem Gminy protokół roboczy powinien być sporządzony w ciągu 10 dni od zakończenia sesji. Protokoły zostały sporządzone w obowiązującym terminie i były udostępnione w biurze Rady. Nikt z ra-dnych nie wniósł uwag, wnioskowała więc ponownie o przyjęcie protokołów bez odczytywania.

Za przyjęciem protokołów bez odczytywania głosowało 9 radnych, przeciw głosowało 3 radnych, 1 wstrzymał się od głosu.

Ad. 4.

Przystępując do realizacji punktu 4 porządku obrad Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej - radna Danuta Szubert odczytała uchwałę Nr CLXVII/426/2006 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie z dnia 4 grudnia 2006r. w sprawie wydania opinii o przedłożonym projekcie uchwały budżetowej Gminy Wolin na 2007 rok (załącznik nr 2 do protokołu).

Dwie opinie Komisji Budżetu, Gospodarki i Rolnictwa do projektu uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy i Miasta Wolin na 2007r. przedstawił radnym Przewodniczący Komisji - radny Konrad Janson. Komisja przyjęła autopoprawki Burmistrza polegające na:

  1. w projekcie uchwały § 14 otrzymuje nowe brzmienie: „Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2007 r. i podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego”,

  2. w załączniku Nr 1 w dziale 750 skreśla się § 0450 - wpływy z opłaty administracyjnej za czynności urzędowe - kwota 2 000,00 zł,

  3. w dziale 750 w § 0690 - wpływy z różnych opłat - kwotę 6 000,00 zł zastępuje się kwotą 8 000,00 zł,

  4. w załączniku Nr 11 do projektu przedmiotowej uchwały:

- skreśla się wiersze od Nr 3 do Nr 7,

- wiersz Nr 2 w kolumnie 4 otrzymuje nowe brzmienie: jest: „Prowadzenie ludowego Klubu Sportowego „VINETA” Wolin, winno być: „Upowszechnienie kultury fizycznej
i sportu”

- wiersz Nr 2 w kolumnie 5 - jest „120 000”, winno być „187 000”.

Komisja wniosła o dokonanie następujących zmian w projekcie powyższej uchwały:

  1. w projekcie uchwały:

- w § 10 skreśla się kwotę 500 000 zł, wpisuje się kwotę 300 000 zł,

- w § 11 skreśla się kwotę 1 000 000 zł, wpisuje się kwotę 700 000 zł,

2) w objaśnieniach do budżetu Gminy i Miasta Wolin na 2007r. wprowadza się następujące zmiany:

- na stronie 2 w ostatnim wierszu skreśla się kwotę 875 640 zł, wpisuje się kwotę 795 640 zł oraz skreśla się „3,7%” i wpisuje się „3,3%”,

- w dziale 600 - Transport i łączność skreśla się kwotę 174 700 zł, wpisuje się kwotę
179 700 zł, skreśla się „0,7%” wpisuje się „0,8%”,

- w rozdziale - utrzymanie dróg gminnych skreśla się kwotę 70 000 zł, wpisuje się kwotę 75 000 zł oraz dodaje się podpunkt „a)” o treści: „w tym między innym na dofinansowanie wykonania wtórnika i projektu technicznego na drogę dojazdową ul. Spokojna - działki Nr 106/1 i 107/5 w Wolinie - kwota 5 000 zł”,

- w dziale 700 - Gospodarka mieszkaniowa skreśla się kwotę 487 800 zł, wpisuje się kwotę 552 800 zł, skreśla się „2,0%”, wpisuje się „2,3%”,

- rozdział - pozostała działalność otrzymuje nowe brzmienie, tj.: „- pozostała działalność 315 000 zł - to wydatki przeznaczone na:

a) remont dachu budynku komunalnego przy ul. Świerczewskiego 4 w Wolinie - kwota 120 000 zł,

b) projekt techniczny oraz wzmocnienie fundamentu budynku komunalnego przy
ul. Niedamira 14 w Wolinie - kwota 30 000 zł,

c) udział Gminy w remoncie dachu budynku komunalnego Szkoły Podstawowej
w Ładzinie - 30 000 zł,

d) remont dachu budynku komunalnego przy ul. Niedamira 36 i 38 kwota 45 000 zł,

e) wydatki bieżące związane z utrzymaniem budynków komunalnych, zwrotem kaucji mieszkaniowych i udziałów we wspólnotach mieszkaniowych - kwota 90.000 zł”,

- w dziale 754 - Bezpieczeństwo publiczne i o ochrona przeciwpożarowa skreśla się kwotę 287 300 zł, wpisuje się kwotę 257 300 zł, skreśla się „1,2%”, wpisuje się „1,1%”,

- w rozdziale - utrzymanie straży pożarnych skreśla się kwotę 257 300 zł, wpisuje się kwotę 227 300 zł oraz skreśla się kwotę 50 000 zł, wpisuje się kwotę 20 000 zł, po kwocie
82 700 zł wprowadza się zapis: „ , remont budynku OSP w Troszynie - kwota 10 000 zł
i budynku OSP w Ładzinie - kwota 20 000 zł”, pozostała treść rozdziału pozostaje bez zmian,

- w dziale 851 - Ochrona zdrowia skreśla się kwotę 165 000 zł, wpisuje się kwotę
195 000 zł, skreśla się „0,7%”, wpisuje się „0,8%” i dodaje się rozdział - pozostała działalność o treści: „- pozostała działalność - kwota 30 000 zł z przeznaczeniem na dostosowanie budynku przychodni zdrowia w Wolinie do norm Unii Europejskiej”,

- w dziale 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska skreśla się kwotę
2 172 640 zł, wpisuje się kwotę 2 102 640 zł, skreśla się „9,1%”, wpisuje się „8,8%”,

- w rozdziale - oświetlenie ulic, placów i dróg skreśla się kwotę 600 000 zł, wpisuje się kwotę 610 000 zł oraz dodaje się zapis o treści: „(w tym między innymi na remont oświetlenia ulicznego w miejscowościach Troszyn, Piaski Wlk. i Dobropole - kwota 10 000 zł)”, w zadaniu inwestycyjnym pod nazwą „Budowa sortowni odpadów
w m. Świnoujście - Przytór” skreśla się kwotę 330 000 zł, wpisuje się kwotę 250 000 zł.

3) W załączniku Nr 2 do powyższej uchwały:

- w dziale 600 - Transport i łączność w kolumnie 4 i 5 skreśla się kwotę 174 700 zł, wpisuje się kwotę 179 700 zł,

- w rozdziale 60016 - drogi publiczne gminne w kolumnie 4 i 5 skreśla się kwotę 70 000 zł, wpisuje się 75 000 zł,

- w dziale 700 - Gospodarka mieszkaniowa w kolumnie 4 i 5 skreśla się kwotę 487 800 zł, wpisuje się kwotę 552 800 zł,

- w rozdziale 70095 - pozostała działalność w kolumnie 4 i 5 skreśla się kwotę 250 000 zł, wpisuje się kwotę 315 000 zł,

- w dziale 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa w kolumnie 4 skreśla się kwotę 287 300 zł, wpisuje się kwotę 257 300 zł, w kolumnie 11 skreśla się kwotę 50 000 zł, wpisuje się kwotę 20 000 zł,

- w rozdziale 75412 - ochotnicze straże pożarne w kolumnie 4 skreśla się kwotę 257 300 zł, wpisuje się kwotę 227 300 zł, w kolumnie 11 skreśla się kwotę 50 000 zł, wpisuje się kwotę 20 000 zł,

- w dziale 851 - Ochrona zdrowia w kolumnie 4 skreśla się kwotę 165 000 zł, wpisuje się kwotę 195 000 zł oraz w kolumnie 11 wpisuje się kwotę 30 000 zł,

- dodaje się rozdział 85195 - pozostała działalność i w kolumnie 4 i 11 wpisuje się kwotę 30 000 zł,

- w dziale 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska w kolumnie 4 skreśla się kwotę 2 172 640 zł, wpisuje się kwotę 2 102 640 zł, w kolumnie 5 skreśla się kwotę 1 407 000 zł, wpisuje się kwotę 1 417 000 zł oraz w kolumnie 11 skreśla się kwotę 765 640 zł, wpisuje się kwotę 685 640 zł,

- w rozdziale 90015 - oświetlenie ulic, placów i dróg w kolumnie 4 i 5 skreśla się kwotę 600 000 zł, wpisuje się kwotę 610 000 zł,

- w rozdziale 90095 - pozostała działalność w kolumnie 4 skreśla się kwotę 976 140 zł, wpisuje się kwotę 896 140 zł oraz w kolumnie 11 skreśla się kwotę 765 640 zł, wpisuje się kwotę 685 640 zł,

- w wierszu „Razem” w kolumnie 5 skreśla się kwotę 23 056 350 zł, wpisuje się kwotę 23 136 350 zł, w kolumnie 11 skreśla się kwotę 875 640 zł, wpisuje się kwotę 795 640 zł.

Punkt 2 opinii z dnia 23 stycznia 2007r. jest załącznikiem nr 3 do niniejszego protokołu.

Komisja w związku z pismem Burmistrza z dnia 6 lutego 2007r dot. propozycji wpisania do projektu budżetu na 2007r. kwoty 35000 zł na modernizację Przychodni Zdrowia Komisja wnosi o zdjęcie kwoty 30000 zł z działu 851 Ochrona zdrowia w rozdziale 85195 pozostała działalność oraz o dodanie powyższej kwoty w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa, w rozdziale 70095 pozostała działalność w punkcie d) i o dokonanie wynikających z powyższych zmian niezbędnych korekt w projekcie budżetu.

Punkt 4 opinii z dnia 26 lutego 2007r. stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

Z opinią Komisji Rewizyjnej zapoznał radnych Przewodniczący Komisji - radny Mieczysław Rybakowski. Komisja poza zgodnymi z opinią z dnia 23.01.07 poprawkami wniesionymi przez Komisję Budżetu, wniosła o wprowadzenie w dziale 700 c zapisu - zwrot nieściągalnych należności(załącznik nr 5 do protokołu).

Zastępca Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Orga-nizacyjnych - radna Beata Majewska przedstawiła opinię Komisji do powyższego projektu uchwały (załącznik nr 6 do niniejszego protokołu).

Przewodnicząca Rady Miejskiej otworzyła dyskusję na temat budżetu Gminy i Miasta na 2007r.

Radny Czesław Zieliński stwierdził, że nie były potrzebne wprowadzone poprawki do budżetu. Uważa, że kwota 20 000 zł na dokończenie budowy remizy strażackiej w Skoszenie jest niewystarczająca.

Tego samego zdania była Sołtys Skoszewa Pani Danuta Cendrowicz. Powiedziała, że remizę budowano 10 lat i jeszcze wiele prac zostało do wykonania.

Radny Mieczysław Rybakowski poinformował, że wcześniej zaplanowana kwota 50 000zł została rozbita i przeznaczona na inne straże.

Radny Jan Frankowski powiedział, iż odczytana opinia RIO dotyczyła przedłożonego wcześniej projektu budżetu i zapytał, czy RIO nie będzie miało uwag, jeśli będą dokonane takie zmiany.

Skarbnik Pan Roman Kleszczyński wyjaśnił, że opinia RIO jest do budżetu, natomiast Burmistrz i Rada Miejska mają prawo dokonywania zmian, które nie podlegają opinii RIO.

Głos w dyskusji zabrał Prezes OSP Pan Andrzej Wróblewski. Stwierdził, że projekt budżetu straż opracowała i złożyła w ubiegłym roku. Strażacy najlepiej wiedzą gdzie potrzebne są pieniądze i prosił o nieingerowanie w ich budżet. Zdają sobie sprawę, że gmina nie może za dużo środków przeznaczyć na ten cel, dlatego starają się pozyskać pieniądze z zewnątrz. Pan Wróblewski zapoznał radnych z kompetencjami Zarządu Gminnego OSP.

Radny Konrad Janson uważa, że gmina Wolin znaczne środki przeznacza na OSP, w ościennych gminach są to znacznie mniejsze kwoty.

Pan Andrzej Wróblewski powiedział, że w Dziwnowie, czy Międzyzdrojach jest o wiele mniej jednostek. Poinformował, iż na Zarządzie ogłoszą pogotowie strajkowe w jednostkach, żeby zaprotestować przeciwko likwidacji etatów w straży państwowej. Ponadto zaproponował przedstawienie Radzie Miejskiej raz na kwartał sprawozdania z pracy straży.

Przewodnicząca powiedziała, że propozycja zostanie uwzględniona w planie pracy Rady Miejskiej.

Radny Czesław Zieliński zgłosił wniosek o pozostawienie kwoty pierwotnie przezna-czonej na remizę strażacką w Skoszenie.

Powyższy wniosek poddano pod głosowanie. Za wnioskiem głosowało 4 radnych, przeciw głosowało 9 radnych, 0 wstrzymało się od głosu. Wniosek odrzucono większością głosów.

Radny Konrad Janson wnioskował o zobowiązanie Zakładu Energetycznego do oszczędności energii, poprzez odpowiednie ustawienia włączników.

Wniosek poparła radna Maria Bednarczyk. Światło powinno włączać się i wyłączać o odpowiednich porach.

Radny Zbigniew Hanasz również poinformował o trudnej współpracy z Zakładem Energetycznym.

Poprawki zgłoszone przez trzy Komisja Rady Miejskiej poddano pod głosowanie. Za ich przyjęciem głosowało 9 radnych, przeciw 0, wstrzymało się od głosu 3 radnych. Poprawki przyjęto większością głosów.

Za podjęciem uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy i Miasta Wolin na 2007r. głosowało 10 radnych, przeciw 0, wstrzymało się od głosu 4. Uchwałę podjęto większością głosów.

Uchwała Nr 29/VI/07 stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

Przewodnicząca Rady Miejskiej ogłosiła przerwę w obradach.

Po przerwie obrady wznowiono.

Ad. 5.

Przystępując do wyboru Zastępcy Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej radny Mieczysław Rybakowski zgłosił Mariana Roszaka. Radny wyraził zgodę na kandy-dowanie. Innych kandydatur nie zgłoszono.

Za wyborem radnego Mariana Roszaka na Zastępcę Przewodniczącego Komisji Rewi-zyjnej głosowało 9 radnych, 0 przeciw, 4 wstrzymało się od głosu.

Uchwała Nr VI/30/07 jest załącznikiem nr 8 do niniejszego protokołu.

Ad. 6.

Przewodnicząca otworzyła dyskusję w sprawie wezwania do usunięcia naruszenia interesu prawnego wywołanego podjęciem uchwały Nr IV/18/07 Rady Miejskiej w Wolinie z dnia 12 lutego 2007r. w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu Burmistrza Wolina.

Radny Jan Frankowski zapytał, czy pismo Burmistrza było przekazane do Wojewody.

Przewodnicząca Rady Miejskiej - radna Ewa Halicka wyjaśniła, że odwołanie Burmistrza skierowane jest do Rady Miejskiej, która ma się wypowiedzieć, czy uchwała podjęta w dniu 12 lutego br. zostaje utrzymana w mocy, czy nie.

Radni nie zgłaszali innych uwag. Wezwanie poddano pod głosowanie.

Za nie uwzględnieniem wezwania głosowało 9 radnych, przeciw 4 radnych, wstrzymało się od głosu 0.

Projekt uchwały w sprawie wezwania do usunięcia naruszenia interesu prawnego wywołanego podjęciem uchwały Nr IV/18/07 Rady Miejskiej w Wolni z dnia 12 lutego 2007r. w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu Burmistrza Wolina poddano pod głosowanie. Za jej podjęciem głosowało 9 radnych, 4 przeciw, 0 wstrzymało się od głosu. Uchwałę podjęto większością głosów.

Uchwała Nr VI/31/07 jest załącznikiem nr 9 do protokołu.

Punkty od 7 do 10 prowadziła Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej radna Danuta Szubert.

Ad. 7.

Przewodniczący Komisji Budżetu, Gospodarki i Rolnictwa - Konrad Janson zapoznał radnych z opinią Komisji do uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego terenu położonego w obrębie geodezyjnym Sułomino, gm. Wolin - załącznik nr 4 pkt 1 opinii).

Radny Jan Frankowski zapytał kto finansuje prace związane ze sporządzeniem tego planu.

Pan Krzysztof Sobczak - inspektor BIG poinformował, że podpisana jest umowa między urbanistą i właścicielem terenu, którego plan dotyczy. To właściciel ponosi koszty.

Projekt uchwały w powyższej sprawie poddano pod głosowanie. Za jej podjęciem głosowało 12 radnych, 0 przeciw, 1 wstrzymał się od głosu.

Uchwała Nr VI/32/07 stanowi załącznik nr 10 do protokołu.

Ad. 8.

Przewodniczący Komisji - Konrad Janson przedstawił opinię Komisji Budżetu, Gospodarki i Rolnictwa do projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego terenu położonego w obrębie geodezyjnym Kołczewo 1, gm. Wolin (załącznik nr 4, pkt 2 opinii).

Projekt uchwały poddano pod głosowanie. Za podjęciem uchwały głosowało 12 radnych, 0 przeciw, 1 wstrzymał się od głosu.

Uchwała Nr VI/33/07 jest załącznikiem nr 11 do niniejszego protokołu.

Ad. 9.

Opinię Komisji Budżetu, Gospodarki i Rolnictwa do projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego terenu położonego w obrębie 2 miasta Wolina przedstawił radnym Przewodniczący Komisji - załącznik nr 4, pkt 3 opinii).

Za podjęciem powyższej uchwały głosowało 13 radnych, 0 przeciw, 0 wstrzymało się od głosu. Uchwałę podjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr VI/34/07 jest załącznikiem nr 12 do protokołu.

Ad.10.

Projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr V/26/07 Rady Miejskiej w Wolinie z dnia 16 lutego 2007r. w sprawie wyboru i oddelegowania przedstawicieli Rady Miejskiej w Wolinie do składu Zgromadzenia Związku Gmin Wyspy Wolin odczytała Wice-przewodnicząca Rady Miejskiej - radna Danuta Szubert.

Powyższy projekt poddano pod głosowanie. Za podjęciem uchwały głosowało 12 radnych, 0 przeciw, 1 wstrzymał się od głosu. Uchwała Nr VI/35/07 stanowi załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.

Od punktu 11 obrady prowadziła Przewodnicząca Rady Miejskiej - radna Ewa Halicka.

Ad.11.

W wolnych wnioskach i zapytaniach głos zabrał radny Jan Frankowski. Powiedział, że pogarsza się stan ekologii, dochodzi do niszczenia środowiska i w zwią-zku z tym wnioskuje o powołanie osoby, która kontrolowałaby wywóz śmieci, szamba oraz prowadziła nadzór nad firmami świadczącymi takie usługi.

Przewodnicząca wyjaśniła, że do sprawowania kontroli powinna być powołana Straż Miejska.

Radny Czesław Zieliński wnioskował o dokonanie poprawek w Statucie Gminy Wolin, polegających na: w rozdziale III Organy Gminy w § 23ust 3 pkt 4 wpisać „interpelacje, zapytania radnych i mieszkańców” oraz w § 54 ust 1 wpisać „ Klub radnych może być utworzony przez 1/5 składu rady”.

Przekazał również wniosek mieszkańców Dargobądza skarżących się na uciążliwości spowodowane kursowaniem samochodów ciężarowych po drodze Dargobądz - Mokrzyca. Drogą wożony jest żwir, a znaczne przekroczenie dopuszczalnego ciężaru ładunku niszczy drogę, po której mogą poruszać się pojazdy do 10 ton ładowności. Wnioskował o prowadzenie kontroli przez Policję oraz o zmianę znaku ograniczenia prędkości z 40 do 20.

Radny Konrad Janson wnioskował o przygotowanie uchwały określającej kwotę za wynajem sali w straży pożarnej.

Ad.12.

Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodnicząca Rady Miejskiej Ewa Halicka o godz. 1330 zamknęła posiedzenie VI sesji Rady Miejskiej w Wolinie.

PRZEWODNICZĄCA RADY

Ewa Halicka

Protokołowała

Bogusława Szmigiel

6

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Krzysztof Konieczny 23-04-2008 09:58
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Krzysztof Konieczny 23-04-2008
Ostatnia aktualizacja: - 23-04-2008 09:58