Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Wolinie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Protokół nr II/06 z sesji Rady Miejskiej w Wolinie, która odbyła się w dniu 5 grudnia 2006 r.


Protokół nr II/06

z sesji Rady Miejskiej w Wolinie,

która odbyła się w dniu 5 grudnia 2006 r.

  1. OBECNOŚĆ:

W drugiej sesji V kadencji Rady Miejskiej w Wolinie uczestniczyło 15 radnych. Listy obecności są załącznikiem nr 1 do protokołu.

  1. PORZĄDEK OBRAD:

  1. Otwarcie obrad i stwierdzenie quorum.

  2. Przyjęcie porządku obrad.

  3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

  4. Złożenie ślubowania przez Burmistrza Gminy i Miasta Wolin.

  5. Podjecie uchwały w sprawie powołania stałych komisji Rady Miejskiej, określenia ich działania oraz składu osobowego.

  6. Wolne wnioski i zapytania.

  7. Zamknięcie obrad.

III. PRZEBIEG OBRAD

Ad. 1 i 2.

O godz. 1600 Przewodniczący Rady Miejskiej - radny Jan Frankowski - otworzył obrady II sesji Rady Miejskiej w Wolinie, witając przybyłe na sesję osoby - radnych, zaproszonych gości i inne osoby obecne na sesji.

Do przesłanego radnym porządku obrad radny Czesław Zieliński zgłosił wniosek formalny o przeniesienie punktu 5 porządku na następną sesję. Wniosek swój uzasadnił nieotrzymaniem projektu uchwał w tym zakresie wraz z porządkiem sesji. Nie mógł się więc zapoznać z zakresem działania danej komisji.

Radna Ewa Halicka powiedziała, że w poprzedniej kadencji podjęto uchwały, w których określony jest taki zakres poszczególnych komisji, co nie ulega zmianie. Na sesji zostanie wybrany skład osobowy wszystkich komisji.

Radny Jan Klonowski poparł wniosek radnego Czesława Zielińskiego.

Pan Bogdan Wilkowski powiedział, że nie prowadzi się dyskusji w sprawie wniosku formalnego, ale poddaje się go pod głosowanie. Są uregulowania, które mówią o ilości członków w danej komisji oraz zakresie działań poszczególnych komisji.

Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie wniosek formalny radnego Czesława Zielińskiego o przeniesienie punktu 5 porządku obrad na następną sesję.

Za wnioskiem głosowało 3 radnych, przeciw wnioskowi głosowało 12 radych, wstrzymało się od głosu 0.

Ad. 3.

Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że protokół z poprzedniej sesji sporządzony został zgodnie z wymogami Statutu Gminy Wolin i był wyłożony w biurze Rady Miejskiej. Radni nie wnieśli uwag, w związku z czym wnioskował o przyjęcie protokołu bez odczytywania. Za przyjęciem protokołu bez odczytywania głosowało 15 radnych, 0 przeciw, 0 wstrzymało się od głosu.

Ad. 4.

Przewodniczący Gminnej Komisji Wyborczej - Pan Zenon Zborowski powiedział, że po przeszło dwóch miesiącach kampanii wyborczej dotarliśmy do końca wyborów. Na podstawie art. 22 ustawy z dnia 20 czerwca 2002r. o bezpośrednim wyborze wójta, burmistrza i prezydenta miasta, Gminna Komisja Wyborcza stwierdza, że w wyborach, które odbyły się dnia 26 listopada 2006r., Pan Eugeniusz Jasiewicz został wybrany Burmistrzem Gminy Wolin oraz wręczył stosowne zaświadczenie.

Pan Zenon Zborowski pogratulował nowo wybranemu Burmistrzowi i jednocześnie podziękował Panu Bogdanowi Wilkowskiemu, Sekretarzowi Gminy oraz członkom komisji wyborczych za serdeczność i pomoc w wyborach.

Zgodnie z art. 29 a.1. ustawy o samorządzie gminnym Pan Eugeniusz Jasiewicz przed objęciem obowiązków burmistrza, wobec Rady Miejskiej w Wolinie złożył ślubowanie, wypowiadając słowa: „ Obejmując urząd burmistrza gminy i miasta, uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców gminy i miasta” oraz dodał zdanie: „Tak mi dopomóż Bóg”.

Po złożonym ślubowaniu Burmistrz - Pan Eugeniusz Jasiewicz podziękował wszystkim za aktywny udział w wyborach. Zadeklarował, że będzie Burmistrzem wszystkich mieszkańców, by piastowane stanowisko spełniało względem nich służebną rolę.

Chciałby, żeby Sołtysi i Rady Sołeckie naszej gminy aktywnie włączyły się do realizacji nakreślonych celów. Działania będą zmierzały między innymi do poprawienia stanu świetlic, przywrócenia spotkań w kołach gospodyń wiejskich, aktywizacji ludowych klubów sportowych. Jednak najważniejszym i zasadniczym celem jest dobro rodzin i każdego człowieka.

Cieszy się, że mógł uczestniczyć w rozwoju klubu emerytów i rencistów. Ci, często samotni ludzie, pomagają sobie i wspierają się wzajemnie.

Chciałby wykorzystać walory geograficzne Wolina. Zurbanizować tereny nad morzem, żeby stworzyć dogodne warunki dla kapitału, dzięki któremu mogłyby powstać nowe miejsca pracy. Rolniczy charakter naszej gminy może zmienić się na turystyczny.

Ulegnie zmianie forma organizacyjno - prawna Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej. Podlegając pod Związek Gmin Wyspy Wolin, działania będą skierowane na rozbudowę kanalizacji i zwodociągowanie gminy. Powiedział, że nakreślonych celów nie można osiągnąć bez wsparcia obywateli, powiatu i pojedynczych jednostek.

Podziękował pracownikom ZGKiM za wspólną pracę. Poinformował, że planuje powołać na zastępcę burmistrza Pana Ryszarda Mroza.

Przewodniczący Rady Miejskiej w imieniu radnych pogratulował Burmistrzowi wyboru i wręczył kwiaty. Również obecni za sesji wyborcy, kierownicy jednostek podległych gminie oraz inne osoby wręczyli kwiaty i złożyli życzenia.

Głos zabrał ustępujący Burmistrz - Pan Bogdan Wilkowski.

W imieniu własnym pogratulował Panu Eugeniuszowi Jasiewiczowi objęcia stanowiska Burmistrza Wolina i życzył owocnej pracy. Powiedział, że w ostatnich dwóch kadencjach zajmował się inwestycjami i cieszy się, że jego następca nakreślił takie same cele.

Podziękował za dobrą współpracę radnym, swojemu zastępcy oraz pracownikom urzędu. Życzył Burmistrzowi, żeby miał możliwość, podobnie jak on, pracować z dobrymi, kompetentnymi pracownikami oraz żeby skorzystał z doświadczenia urzędników. Dzięki wcześniejszym staraniom wyremontowano już kilka świetlic wiejskich, starano się o stworzenie dogodnych warunków dla inwestorów, wykonano studium uwarunkowań i zmian w studium. W 2006 roku rozpoczął prace nowy inwestor, który stawia turbiny wiatrowe. Poinformował, że na swoje odejście z urzędu zostawia pozytywna opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie dotyczącą projektu budżetu na przyszły rok. Podziękował wszystkim za wszystko, a nowo powołanemu Burmistrzowi podarował skromny prezent - długopis - żeby podpisywał budżet i zrealizował obietnice.

Przewodniczący Rady Miejskiej ogłosił 15-sto minutową przerwę.

Po przerwie wznowiono obrady sesji.

Ad. 5.

Radni przystąpili do wyboru składu osobowego Komisji Rewizyjnej. Radny Mieczysław Rybakowski w imieniu Klubu Radnych na członków tejże Komisji zgłosił radnych: Ewę Halicką, Danutę Szubert, Marka Stanca, Mariana Roszaka, Mieczysława Rybakowskiego.

Radny Czesław Zieliński zgłosił radnego Zbigniewa Hanasza.

Zgłoszeni kandydaci wyrazili zgodę na pracę w Komisji Rewizyjnej, w skład której wchodzi 5 radnych.

Przystąpiono do głosowania.

Za kandydaturą radnej Ewy Halickiej głosowało 11 radnych, 0 przeciw, 3 wstrzymało się od głosu.

Za kandydaturą radnej Danuty Szubert głosowało 14 radnych, 0 przeciw, 0 wstrzymało się od głosu.

Za kandydaturą Marka Stanca głosowało 12 radnych, 0 przeciw, 2 wstrzymało się od głosu.

Za kandydaturą Mariana Roszaka głosowało 13 radnych, 0 przeciw , 1 wstrzymał się od głosu.

Za kandydaturą Mieczysława Rybakowskiego głosowało 14 radnych, 0 przeciw, 1 wstrzymał się od głosu.

Za kandydaturą Zbigniewa Hanasza głosowało 3 radnych, 12 przeciw, 0 wstrzymało się od głosu.

W wyniku głosowania w skład Komisji Rewizyjnej weszli radni: Danuta Szubert, Mieczysław Rybakowski, Marian Roszak, Marek Stanc i Ewa Halicka.

Przystąpiono do wyboru Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.

Radny Mieczysław Tokarzewski zgłosił na Przewodniczącego radnego Mieczysława Rybakowskiego, który wyraził zgodę na kandydowanie. Za kandydaturą radnego Rybakowskiego na Przewodniczącego Komisji głosowało 14 radnych, 0 przeciw, 0 wstrzymał się od głosu.

Na Wiceprzewodniczącego Komisji radny Mieczysław Rybakowski zgłosił radnego Mariana Roszaka.

Radny Jan Klonowski zapytał czy wiceprzewodniczącego komisji również wybiera Rada Miejska.

Radca Prawny - Pani Małgorzata Skibniewska stwierdziła, że przewodniczącego wybiera rada, więc analogicznie wiceprzewodniczącego również.

Radny Roszak wyraził zgodę na kandydowanie. W wyniku głosowania 14 głosami za, przy jednym wstrzymującym się został wybrany Wiceprzewodniczącym Komisji Rewi-zyjnej.

Następnie przystąpiono do wyboru składu osobowego Komisji Budżetu, Gospo-darki i Rolnictwa.

Radny Mieczysłąw Rybakowski zgłosił radnych: Mieczysława Tokarzewskiego, Marię Bednarczyk, Roberta Lemzę, Zbigniewa Hanasza i Leszka Kopańskiego. Zaproponowani radni wyrazili zgodę na kandydowanie.

Radny Zbigniew Hanasz zgłosił kandydaturę Jana Klonowskiego, który wyraził zgodę na kandydowanie.

Radni przystąpili do głosowania nad poszczególnymi kandydaturami.

Za radnym Mieczysławem Tokarzewskim głosowało 12 radnych, 0 przeciw, 3 wstrzymało się od głosu.

Za radną Marią Bednarczyk głosowało 12 radnych, 0 przeciw, 3 wstrzymało się od głosu.

Za radnym Robertem Lemzą głosowało 11 radnym, 0 przeciw, 4 wstrzymało się od głosu.

Za radnym Zbigniewem Hanaszem głosowało 13 radnych, 0 przeciw, 2 wstrzymało się od głosu.

Za radnym Leszkiem Kopańskim głosowało 12 , 0 przeciw, 3 wstrzymało się od głosu.

Za radnym Janem Klonowskim głosowało 2 radnych, 11 przeciw , 2 wstrzymało się od głosu.

W skład Komisji Budżetu, Gospodarki i Rolnictwa weszli radni: Mieczysław Tokarzewski, Maria Bednarczyk, Robert Lemza, Zbigniew Hanasz, Leszek Kopański.

Na Przewodniczącego Komisji radny Konrad Janson zgłosił radnego Mieczysława Tokarzewskiego. Radny wyraził zgodę na kandydowanie.

W wyniku głosowania na Przewodniczącego Komisji Budżetu, Gospodarki i Rolnictwa został wybrany Mieczysław Tokarzewski - za głosowało 13 radnych, 0 przeciw, 1 wstrzymał się od głosu.

Na Wiceprzewodniczącą powyższej Komisji radny Konrad Janson zgłosił radną Marię Bednarczyk. Radna wyraziła zgodę na kandydowanie.

Radny Czesław Zieliński zgłosił radnego Zbigniewa Hanasza. Radny wyraził zgodę na kandydowanie.

Za radną Marią Bednarczyk głosowało 11 radnych, 0 przeciw, 4 wstrzymało się od głosu.

Za radnym Zbigniewem Hanaszem głosowało 3, przeciw 11 radnych, 1 wstrzymał się od głosu.

Na Wiceprzewodniczącą Komisji Budżetu, Gospodarki i Rolnictwa została wybrana radna Maria Bednarczyk.

Przystąpiono do wyboru składu osobowego Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społe-cznych i Organizacyjnych.

Radny Mieczysław Rybakowski zgłosił radnych: Konrada Jansona, Beatę Majewską, Jana Frankowskiego, Czesława Zielińskiego, Jana Klonowskiego. Radni wyrazili zgodę na kandydowanie.

Za radnym Konradem Jansonem głosowało 13 radnych, 0 przeciw, 1 wstrzymał się od głosu.

Za radną Beatą Majewską głosowało 13 radnych, 0 przeciw, 1 wstrzymał się od głosu.

Za radnym Janem Frankowskim głosowało 15 radnych, 0 przeciw, 0 wstrzymało się od głosu.

Za radnym Czesławem Zielińskim głosowało 14 radnych, 0 przeciw, 1wstrzymał się od głosu.

Za radnym Janem Klonowskim głosowało 14 radnych, 0 przeciw, 1 wstrzymał się od głosu.

W skład Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Organizacyjnych weszli radni: Konrad Jasnson, Beata Majewska, Jan Frankowski, Czesław Zielinski, Jan Klonowski.

Radny Mieczysław Rybakowski na Przewodniczącego Komisji zgłosił radnego Konrada Jansona.

Radny Jan Klonowski zgłosił radnego Czesława Zielińskiego. Wniosek uzasadnił faktem wieloletniej pracy kandydata w oświacie oraz w Radzie Miejskiej w zakresie nauki, oświaty i kultury.

Za radnym Konradem Jansonem głosowało 10 radnych, 3 przeciw, 2 wstrzymało się od głosu.

Za radnym Czesławem Zielińskim głosowało 3 radnych, 9 przeciw, 2 wstrzymało się od głosu.

Na Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Organizacyjnych wybrany został radny Konrad Janson.

Na Wiceprzewodniczącą Komisji radny Mieczysław Rybakowski zgłosił radną Beatę Majewską. Radna wyraziła zgodę.

Radny Zbigniew Hanasz zgłosił radnego Czesława Zielińskiego, który wyraził zgodę na kandydowanie.

Za radną Beatą Majewską głosowało 11 radnych, 0 przeciw, 1 wstrzymał się od głosu.

Za radnym Czesławem Zielińskim głosowało 2 radnych, 10 przeciw, 3 wstrzymało się od głosu.

Zastępcą Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Orga-nizacyjnych została wybrana radna Beata Majewska.

Projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Wolinie poddano pod głosowanie. Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, 0 przeciw, 1 wstrzymał się od głosu.

Uchwała Nr II/3/06 stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

Projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Budżetu, Gospodarki i Rolnictwa, określenia jej zakresu działania i składu osobowego poddano pod głosowanie. Za jej podjęciem głosowało 14 radnych, 0 przeciw, 1 wstrzymał się od głosu.

Uchwała Nr II/4/06 jest załącznikiem nr 3.

Projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Organizacyjnych, określenia jej zakresu działania i składu osobowego poddano pod głosowanie. Za jej podjęciem głosowało 13 radnych, 0 przeciw, 2 wstrzy-mało się od głosu.

Uchwała Nr II/5/06 stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

Ad.6

Radny Mieczysław Rybakowski poinformował, że grupa radnych utworzyła koalicję na rzecz rozwoju Gminy Wolin.

Radny Jan Klonowski zauważył, że w zakresie działań Komisji Budżetu brakuje zapisu dotyczącego inwentaryzacji.

Przewodniczący Rady Miejskiej przypomniał o obowiązku złożenia przez radnych oświadczeń dotyczących działalności gospodarczej oraz oświadczeń majątkowych.

Radny Zbigniew Hanasz wyraził opinię, że trzech radnych, którzy nie są członkami koalicji również będą pracować na rzecz rozwoju Miasta i Gminy Wolin.

Ad. 7.

Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący Rady Miejskiej - radny Jan Frankowski -zamknął posiedzenie II sesji Rady Miejskiej w Wolinie.

PRZEWODNICZĄCY RADY

JAN FRANKOWSKI

Protokołowała

Bogusława Szmigiel

1

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Krzysztof Konieczny 23-04-2008 09:54
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Krzysztof Konieczny 23-04-2008
Ostatnia aktualizacja: - 23-04-2008 09:54